PDA

View Full Version : Dethroned - TRA finale clip


MiCkiZ88
26-08-07, 14:33
Can't bother explaining. But I just did it for fun as I was testing my new lap top and the movie maker software on it.

Here's the result:

GBXZOX4SRcE

:D

trXD
26-08-07, 14:38
whoah i love the sound effects:D
It would have been cool at then end where the music stops if lara goes "no, i havent"

MiCkiZ88
26-08-07, 14:48
Thanks. It was pretty easy to make her voice like that :D

But I was supposed to have the clip much longer. Including that line. But unfortunately the music on the clip didn't fit with the other one that just finished.

Rivendell
26-08-07, 14:49
Nice :tmb:

Cool choice of music, and nice clipping in the edting. Especially when she's climbing up onto the torso platform!

KurtisLonely
26-08-07, 16:52
Awesome!!!!!!!!!

RAID
26-08-07, 16:57
Excellent choice of music :tmb:

Clara [CA]
26-08-07, 17:05
I *knew* it would be this song, from the title. Good choice, definitely one of my fav tracks. It suits the cutscene perfectly :tmb:

Alex Fly
26-08-07, 17:10
Great work ! :tmb:

MiCkiZ88
26-08-07, 18:23
Nice :tmb:

Cool choice of music, and nice clipping in the edting. Especially when she's climbing up onto the torso platform!
Thx. Especially apreciate the comment about the editing. It could still use some work. Especially at the start of the vid. Maybe I shouldn't have used Natla's Scream cause it made it look a bit trashy tbh.

Thanks everyone :)

Pipolinne
26-08-07, 20:41
With those sound effects,we even forgot how Lara was so melodramatic in this game :tmb:!

MiCkiZ88
26-08-07, 22:08
Thank you Pipolinne. I guess my editing worked then :D

Pipolinne
27-08-07, 00:17
Quite effectively :D!

Hyper_Crazy
27-08-07, 00:17
You turned a totally crap ending into an awesome one IMO. Great work as always! :tmb:

MiCkiZ88
27-08-07, 00:27
You turned a totally crap ending into an awesome one IMO. Great work as always! :tmb:
Thank you dude! :D Really apreciate it since you thought the ending was crap.

And thanks again Pipolinne :]

Jin Uzuki
27-08-07, 06:11
Breath-taking! Now I miss doing this kind of videos! :jmp: :tmb: Nice job! I like it alot. Which particular video editing software are you using?

Legends
27-08-07, 06:44
Very nice, I like it! :D

toby_13
27-08-07, 07:58
The music fits perfectly! It's awsome!:tmb:

MiCkiZ88
27-08-07, 12:34
Breath-taking! Now I miss doing this kind of videos! :jmp: :tmb: Nice job! I like it alot. Which particular video editing software are you using?
HEHE! Thank you! And yes, you should do some more of them. I really enjoyed watching those :tmb:
Uhm, I just use Windows Movie Maker on Vista. I edited both audio and video clips with it :)

Thanks guys :wve:

maximum_123
28-08-07, 07:37
Very good editing there - I've always loved your work! :tmb:

What's the soundtrack - It would go well with a trailer I'm making! Thanks for sharing this, Mixu.(As Cho says :p) Thanks for sharing - appreciate it. Truly - great!

MiCkiZ88
28-08-07, 12:10
Haha, thank you. It's not my best video as it's just a quickie :D

The track is called 'Dethroned' by X-Ray Dog :wve:

maximum_123
28-08-07, 12:15
Thanks :hug:

MiCkiZ88
28-08-07, 12:17
No problem :D
Just remember to post it here when you've finished the trailer! :tmb:

Jin Uzuki
28-08-07, 13:28
:yik: X-Ray Dog! I'm gonna get myself their music one of these days! :D :tmb:

MiCkiZ88
28-08-07, 13:31
Alot like Immediate Music. But I dunno. I kinda like X-Ray Dog a bit more :D

Koen_and_Lara
28-08-07, 13:57
Very professional editing! The sounds effect give the finishing touch.
What kind of video software did you used?

MiCkiZ88
28-08-07, 13:59
Windows movie maker. Both for video and audio :)
And thank you! :D

Assassino
28-08-07, 14:01
Awesome man!
Loving X-ray dog:)
\m/

Sara Croft
28-08-07, 14:05
I love it. Especially when Lara jumps on the platform with the torso mutant on it! :tmb: Very atmospheric music too :D

-DEBUG
28-08-07, 14:12
Haha, thank you. It's not my best video as it's just a quickie :D

The track is called 'Dethroned' by X-Ray Dog :wve:

Wow. Another great display of talent from the great Mika! :tmb: :mis:

Anajrob
28-08-07, 14:16
Very nice manipulations. :tmb:

Marija_Croft
28-08-07, 14:43
Fantastic! :eek::tmb:

Zebra
28-08-07, 15:17
Nice Clip :tmb:!

Sorry, but it's always so that I know the songs but I don't know their titles. What's this song called?

MiCkiZ88
28-08-07, 15:37
Nice Clip :tmb:!

Sorry, but it's always so that I know the songs but I don't know their titles. What's this song called?
Dethroned - X-Ray Dog

:wve:

Thanks again everyone :)

Zebra
28-08-07, 16:47
Thanks really much!