PDA

View Full Version : Pregunta español

Tihocan9
06-12-08, 17:39
(sorry this is in English)

I have a question about Spanish, I was always taught that you are supposed to say menos to tell any time after 30 minutes after but that always makes me tell time slower because I have to do the math, so is it correct to just say for example: Son las nueve y cuarenta instead of Son las diez menos veinte. I know subtracting 20 minutes isn't hard but I like to be able to say it faster and not have to think about it.

KC Mraz
06-12-08, 18:10
You can use both ways.
I guess it's by regions, for example in Mexico we use the first 'system' ("son las nueve cuarenta", usually without the "y" lol).

Yuna´s Wish
06-12-08, 18:11
Hola Tihocan :wve:

Te respondo aquí, pero para futuras dudas preguntá en este thread: http://www.tombraiderforums.com/showthread.php?t=125551 (que es específico para todos aquellos con dudas sobre el idioma) :)

Ambas formas están bien. Sólo que es más usual utilizar "menos" cuando ya pasaron los 30 minutos de la hora. Hoy por ejemplo volvía de lo de una amiga a las 6.50 a.m. y un chico me preguntó la hora...yo no atiné a decirle "son las siete menos diez", le dije "son las seis y cincuenta" :p

En otras palabras, es totalmente válido de cualquier forma. Pero si te están evaluando en un examen sobre español o algo así, utilizá la forma que te enseñaron, claro :D

EDIT: What KC Mraz said :o

Tihocan9
06-12-08, 19:26